9 Mart 2015 Pazartesi

Bordo Ruj Nasıl Sürülmeli? / Mac Diva





Merhaba,

Bugün makyajda koyu/ bordo renkli rujların kullanımı ile ilgili can alıcı bir noktaya parmak basmak istedim.
Öncesi ve sonrasında nelere dikkat etmek gerek bunların üzerinden geçeceğiz.
Bu post için yardımcım MAC Diva <3





Öncelikle koyu renk ruj kullanacaksak eğer dudak bakımına özellikle dikkat etmemiz gerekiyor.
Kuru bir dudak her zaman rujun duruşunu bozacak ve yer yer renk farkına neden olacaktır.
Rujumuzu sürmeden önce dudaklarımıza mümkünse peeling yapmalı ve mutlaka nemlendirmeliyiz.

Söz konusu nemlendirme ise benim tek geçeceğim ürün Blistex Med Plus'tır.
2 senedir kullandığım tek ürün, 1 tanesi bana bir sezon boyunca yetiyor.
Makyaj öncesi, yatmadan ve dışarı çıkmadan önce dudaklarımı mutlaka Med Plus ile güzelce nemlendiriyorum.






Dudaklarım balmı iyice çekip nemlendikten sonra, rujumla uyumlu bir kalem ile dudaklarımı çerçeveleme işlemine geçiyorum.
Koyu renk rujların bütünlüğünü koruması, akma, taşma yapmaması ve kalıcı olması için dudak kalemi kullanmak şart.







Ben Diva ile emily'nin uygun fiyatlı bordo tonunda bir dudak kalemini kullanıyorum.
Sizin tercihiniz MAC ise Vino ya da Burgundy dudak kalemlerini deneyebilirsiniz.

Çerçeveleme işlemine üst dudağımın çatı denilen bölgesine bir V çizerek başlıyorum.
Daha sonra üst dudağımın kavisini belirginleştirip aynı hizada alt dudağımın da çizgisini belirledikten sonra yavaşça köşelere giderek çerçevelemeyi tamamlıyorum.




Dilerseniz bu aşamadan sonra rujunuzu sürüp mendil ile fazlasını alıp, mendil üzerinden fırçanızla biraz pudra geçerek matlığı ve kalıcılığı arttırıp ikinci kat ruju geçebilirsiniz.

Dudaklarım kurumaya çok fazla meyilli olduğundan ben bu yolu pek tercih etmiyorum.
Çerçevelediğim dudağımın iç bölgelerini de hafifçe bastırmadan aynı dudak kalemiyle dolduruyorum.
Bu şekilde de rujun kalıcılığı artıyor, hem ben de kendimi daha rahat hissetmiş oluyorum.




Geriye sadece taşırmadan, belirlediğimiz hat boyunca ruju sürmek kaldı.
Hakimiyeti kaybetmemek için içten dışa doğru dikkatli bir şekilde rujumu sürüyorum.
Ve işlem tamam!





Yine bir kaç püf noktası;

- Rujunuzu sürdükten sonra ince ve yassı bir fırçaya concealer'ınızdan azıcık alıp hata yaptığınız yerleri rötuşlayabilirsiniz.
-  Küçük bir fırça yardımı ile highlighterınızı dudak çatısı dediğimiz hatta uygularsanız üst dudağınız daha dolgun ve kavisiniz daha belirgin gözükecektir (ki benim üst dudağım alttan çok ince olduğundan oldukça sevdiğim bir püf noktası :) ).
- Son olarak koyu renk ruj sürdüğünüz zaman ara sıra dişlerinizi kontrol etmeyi unutmayın :)

Mutlu Haftalar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder